Roadtrip a Holanda con niños: Haarlem

lunes, septiembre 28, 2015

Aquest estiu ens vam tirar la manta al cap i vam decidir fer un roadtrip per Holanda amb els nens. Van ser molts quilòmetres de carretera, moltes parades per picar alguna cosa i estirar les cames i uns quants petits accidents típics de bebès que no cal entrar a detallar, però...ens ho vam passar molt bé i els nens van gaudir com mai, tot i que crec que només pel fet d'estar tots quatre sols durant tants dies ja va compensar (és igual si ho haguéssim fet a Pals com a Holanda com aquell qui diu!).

Este verano nos liamos la manta a la cabeza y decidimos hacer un roadtrip por Holanda con los niños. Fueron muchos kilómetros de carretera, muchas paradas para picar algo y estirar las piernas y algunos pequeños accidentes típicos de bebés que entraré a detallar, pero ... nos lo pasamos muy bien y los niños disfrutaron como nunca, aunque creo que sólo por el hecho de estar los cuatro solos durante tantos días ya compensó (da igual si lo hubiéramos hecho en Pals como en Holanda!).

Se'm fa molt complicat resumir totes les vivències d'aquestes vacances en un sol post, doncs vam fer, vam viure i vam experimentar tantes coses que es faria un post etern. Intentaré, com ja vaig fer amb el post de la nostra escapada a Madrid, dividir-lo en vàries parts. En aquest cas el post d'avui serà per l'allotjament escollit i la ciutat de Haarlem, lloc en el que, per cert, no m'importaria gens viure.

Es complicado resumir todas las vivencias de estas vacaciones en un solo post, pues hicimos, vivimos y experimentamos tantas cosas que se haría un post eterno. Intentaré, como ya hice con el post de nuestra escapada a Madrid, dividirlo en varias partes. En este caso el post de hoy será para el alojamiento elegido y la ciudad de Haarlem, lugar en el que, por cierto, no me importaría vivir.

Vam decidir que el nostre camp base seria la ciutat de Haarlem, doncs està a 15 minuts en cotxe d'Amsterdam i molt a prop d'altres zones rurals que també volíem visitar. La decisió va ser molt encertada, us ho recomano moltíssim. A més té el gran avantatge que els hotels no tenen, ni molt menys els preus que es demanen a Amsterdam. D'entrada volíem un apartament, però a Amsterdam pràcticament tots els cèntrics eren sense ascensor i amb un bebè vam descartar-ho (ja ens vèiem cada dia amb els cotxets amunt, cotxets avall). Finalment ens vam decidir per l'Hotel Haarlem (Toekanweg 2  2035 LC Haarlem - Tel +31 23 536 75 00  ) de la cadena holandesa Van der Valk. L'habitació era enooorme, amb un llit de matrimoni i dues lliteres (l'Enzo no té ni dos anys però vam pensar que ja podia dormir en el llit de sota de la llitera, i la veritat és que va anar molt bé). La zona del wc estava en una petita habitació separada i la zona de dutxa i banyera també a part. La veritat és que tot i no ser un apartament super cool, la comoditat en aquest hotel va ser màxima. Només fer el checkin ens van regalar dos gelats pels nens del restaurant, i cada dia a la recepció hi havia pomes gratuïtes amb el lema "An apple a day keeps the doctor away", cosa que ens va fer molta gràcia perquè una de les professores de l'Elna sempre diu aquesta frase adaptada al castellà: "Si quieres estar sana cada dia una manzana". Ahh i molt important, el parquing de l'hotel és gratuit i molt gran, cosa que si vols fer el viatge en cotxe és imprescindible per estalviar una mica!

Decidimos que nuestro campo base sería la ciudad de Haarlem, pues está a 15 minutos en coche de Ámsterdam y muy cerca de otras zonas rurales que también queríamos visitar. La decisión fue muy acertada, os lo recomiendo muchísimo. Además tiene la gran ventaja de que los hoteles no tienen, ni mucho menos los precios que se piden en Amsterdam. De entrada queríamos un apartamento, pero en Amsterdam prácticamente todos los céntricos eran sin ascensor y con un bebé lo (ya nos veíamos cada día con los cochecitos para arriba y para abajo). Finalmente nos decidimos por el Hotel Haarlem (Toekanweg 2 2035 LC Haarlem - Tel +31 23 536 75 00 haarlem@valk.nl) de la cadena holandesa Van der Valk. La habitación era enooorme, con una cama de matrimonio y dos literas (Enzo no tiene ni dos años pero pensamos que ya podía dormir en la litera de abajo, y la verdad es que fue muy bien). La zona del wc estaba en una pequeña habitación separada y la zona de ducha y bañera también aparte. La verdad es que a pesar de no ser un apartamento super cool, la comodidad en este hotel fue máxima. Sólo hacer el checkin nos regalaron dos helados para los niños, y cada día en la recepción había manzanas gratis con el lema "An apple a day keeps the doctor away", lo que nos hizo mucha gracia porque una de las profesoras de Elna siempre dice esta frase adaptada al castellano: "Si quieres estar sana cada día una manzana". Ahh y muy importante, el parking del hotel es gratuito y muy grande, cosa que si viajas en coche es imprescindible para ahorrar un poco!

Haarlem és una ciutat preciosa, amb els seus canals, les seves façanes típiques, plena de bicicletes per tot arreu, però no té l'acumulació massiva de turistes que té Amsterdam. Si us he de ser franca, vaig gaudir molt més de la ciutat de Haarlem que no pas de les visites a la capital. He de dir que vaig conèixer aquesta ciutat de la mà del blog Escarabajos, bichos y mariposas, blog on vaig trobar la informació i recomanacions sobre el llac i els pràcticament tots els restaurants que vam visitar en el nostre viatge. Potser el fet d'anar amb adreces i llocs  en una llista talla una mica el descobrir llocs nous però quan estàs a l'estranger i tens pocs dies, és bo anar sobre segur.

Haarlem es una ciudad preciosa, con sus canales, sus fachadas típicas, llena de bicicletas por todas partes, pero no tiene la acumulación masiva de turistas que tiene Amsterdam. Por debo ser franca, disfruté mucho más de la ciudad de Haarlem que de las visitas a la capital. Debo decir que conocí esta ciudad de la mano del blog Escarabajos, bichos y mariposas, blog donde encontré la información y recomendaciones sobre el lago y casi todos los restaurantes que visitamos en nuestro viaje. Quizás el hecho de ir con direcciones y lugares en una lista corta un poco el descubrir sitios nuevos pero cuando estás en el extranjero y tienes pocos días, es bueno ir sobre seguro.

Als voltants de Haarlem hi ha un llac, el Haarlemeer bos. Està envoltat de zones amb gespa i parcs infantils i els autòctons porten la barbacoa, les cadires i la resta d'utillatges necessaris i es passen el dia allà. La olor dels diferents menjars i els crits i riures dels nens són els trets més característics d'aquest lloc.

En los alrededores de Haarlem hay un lago, el Haarlemeer bos. Está rodeado de zonas con césped y parques infantiles y los autóctonos llevan su barbacoa, las sillas y el resto de utillajes necesarios y se pasan el día allí. El olor de las diferentes comidas y los gritos y risas de los niños son los rasgos más característicos de este sitio.

Just en el llac hi ha un restaurant molt recomanable: Papa's Beach House. És un local espectaular, construit bàsicament amb fusta, amb sostres molt alts i grans vidrieres per poder contemplar el paisatge meravellós, doncs el sol es pon sobre el llac i deixa unes imatges imborrables. Una recomanació: no demaneu aigua! L'aigua en gerra és gratuïta a gairebé tots els locals d'Holanda i l'aigua embotellada la venen a preu d'or!

Justo en el lago hay un restaurante muy recomendable: Papa's Beach House. Es un local espectaular, construido básicamente con madera, con techos muy altos y grandes cristaleras para poder contemplar el paisaje maravilloso, pues el sol se pone sobre el lago y deja unas imágenes imborrables. Una recomendación: no pedir agua! El agua en jarra es gratuita en casi todos los locales de Holanda y el agua embotellada la venden a precio de oro!

Un altre restaurant molt a prop de Haarlem és el Buitenplats Plantage. És un hivernacle reconvertit en restaurant. És d'una tranquil.litat absoluta i el menjar és molt saludable. També es pot només prendre una copa mentre els nens corren i juguen per l'enorme jardí.

Otro restaurante muy cerca de Haarlem es el Buitenplats Plantage. Es un invernadero reconvertido en restaurante. Es de una tranquilidad absoluta y la comida es muy saludable. También se puede sólo tomar una copa mientras los niños corren y juegan por el enorme jardín.

Per avui ho deixo aquí!! M'emociono tant i em costa tant triar només algunes de les fotos que si no em tallo aquest pot seria per avorrir, i no es tracta d'això. O sigui que continuarà. Espero que us hagi agradat!!

Por hoy lo dejo aquí !! Me emociono tanto y me cuesta tanto elegir sólo algunas de las fotos que si no me corto éste post sería para aburrir, y no se trata de eso. O sea que continuará. Espero que os haya gustado!!